Datum

Uppdatering tisdag 09.34: Nu funkar VL-appen som vanligt igen

Problemen med VL-appen började i måndags, men har under onsdag förmiddag åtgärdats. Det innebär att du nu kan använda VL-appen precis som vanligt, till exempel för att söka resa eller köpa biljett. Tack för ditt tålamod! 💙



Problemet med VL-appen är felanmält, men kommer troligtvis inte vara löst förrän i morgon. För dig som använder appen innebär det att du inte kan använda reseplaneraren, köpa biljett eller använda förköpta biljetter i appen. Om du behöver en enkelbiljett kan du använda ditt betalkort direkt ombord på bussen, och få en enkelbiljett laddad på ditt betalkort. Biljetten gäller i en timme, inom den kommun du reser.

Du kan också köpa din biljett här:

  • via Mina sidor här på vl.se
  • hos VL Kundcenter på Resecentrum i Västerås
  • hos något av våra ombud.

På startsidan här på vl.se hittar du reseplaneraren, där du som vanligt kan se när nästa buss går.

Vi förstår att det här kan ställa till det för dig som tänkt resa med oss i dag, och hoppas att problemet är löst så snart som möjligt.

Tack för din förståelse!